En ny fas i livet

Livet består av många faser, förändringar, mål och delmål. Problem kommer och går så gör även lyckan. Jag vet vad jag vill, jag vet vad ja vill uppnå. Men vägen ditt är suddig, vägen ditt är livet. Jag är en idrottsmänniska, ja jag är det. Men det betyder inte att jag alltid är redo att ta upp kampen. Även idrottsmänniskor har dalar i livet, allt handlar inte om mål, allt handlar om vägen ditt.

Mitt matte lärare säger hela tiden, "ni är väl idrottsmänniskor, vart är era höga mål? Vart är eran kämpar glöd?" Vi kan inte alltid vara på topp, även om våra liv går ut på att vinna, bli bättre kanske bli bäst. Det betyder inte att vi kan bli det i allt eller att vi är redo att sattsa allt jämt. Jag är inte mer än människa, ingen av oss är mer än människor. Om andra får tappa motivationen varför skulle inte vi få det?

Jag vill så mycket, jag vill klara av allt. Jag vill stå där, en dag som en vinnare. En stolt vinnare för att jag har kämpat, inte för att jag gled igenom allt. Men var hittar man styrkan? Strykan att kämpa, styrkan att orka gå hela vägen. Livet går ut på att kämpa, att hitta vägar igenom och förbi problem. Livet går ut på att lära sig, inte att veta.


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad fint skrivet Malin. Du är klok som en bok

2007-10-28 @ 21:37:55
URL: http://nel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0