Är detta priset jag får betala?

Ja är det de här priset jag får betala för att jag jobbar inom äldrevården och hjälper de som skapat den jorden vi lever på? Jag älskar det jag gör på jobbet för det känns viktigt, de känns som om jag gör en insats och det är en underbar känsla. Men här sitter jag 06,00, klarvaken fast jag har jobbat 5 nätter och inte sovit en hel natt än. Jag slog upp ögonen 02,00 inatt och önskade och bad till gud att det skulle vara morgon för att jag kännde att jag inte skulle kunna somna om. Nej gud finns inte, det är bara så, jag har legat och vridit i sängen till 05,20. Nu har jag gett upp, satt på lite te, gjort smörgåsar och satt igång en tvätmaskin. Hey jag ska börja leva ett normalt liv, vara vaken på dagarna och sova på nätterna. Varför kan inte min kropp bara förstå det? Jag kommer inte hinna komma tillbaka till normal dyngsrytme innan jag börjar jobba igen.

Det blir inte bättre av att jag har fått ont i halsen igen, eller mer ont. En helt natuliganledning till det, FÖR LITE SÖMN! Gå och lägg dig kvinna, sov tills du dör.

Och så sitter folk och klagar på att vi får för bra betalt när vi inte jobbar heltid. Men hey, vad är bäst ta hand om våra äldre eller stå på en stor fabrik? Vem får bäst betalt? Just de inte vi iaf. Vi jobbar inte bara de 3-4 nätter och sen är ledig 7 dagar. Vi jobbar 10 timmar per pass, måste vara klarvakna, trevliga, förstående, omtänksamma och allt där imellan. Min hjärna orkar inte mer, jag drömer jobbet, tänker jobbet, jobbet är överallt. Skulle jag jobba 5 nätter varje vecka skulle jag vara död för länge sen. Jag kan lova er en sak, aldrig, aldrig ska jag jobba natt året runt. Visst bra betalt och mycket ledigt, men min kropp vill inte, den vill sova på nätterna. Kan jobba skift men inte bara nätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0