Fredag/lördag

Måste börja med att tacka min vän Karin för två helt underbara dagar. Jag började fredagen med att kliva upp med sömnen i ögonen klockan 07,45. Jag var riktigt tröt måste jag säga, tog på mig samma kläder, åt mat och sopade av massa snö från bilen och gav mig iväg. Var framme i Sundborn efter 9,00, Karin hade redan börjat, hästarna stod i skritmaskinen och hon mockade bajs. haha. Jag gav henne en hjälpande hand, vi fixade och gav oss väg på en ridtur i skogen. Alban tycket verkligen om mig, eller jag tyckerverkligen om honom. Ridturen gick fint, jag var bättre med än vad jag trodde, eller så var det Alban som var fruntansvärt duktig. När vi var klara i Sundborn köpte vi en Amerika take away pizza och tog en timmes lunch innan vi åkte till Ingeman. Det skulle fixas massa där också innan han fick komma in och bli påkläd för att ge sig ut på en ridtur. Karin red till nästa stall och jag tog bilen, där väntade en ung häst som skulle ridas av Karin och en jätte JÄTTE lite polle som skulle ridas av Love. En hur söt 1½ årig pojk. Jag hjälpte Love att rida Emil (som den lila hästen hete) och sen blev jag barnvakt efter att den stora hästen kastat av Karin. Sen var det Ingemans tur igen och sen bar det av till Ingemans stall inge. Vi var inte hemma hos karin förens 17,30. Helt slut och hungriga.

Vi duschade, åt mat och tog oss till grycksbo för att se på film. Det slutade dock med godis och spel istället. Natten spenderade jag och Karin i henne säng, SKÖNT. Jag har helt slut, somnade så fort jag la huvudet på kudden. Jag vi var verkligen sjukt slut, men skoj var det!

Lördagen började med att klockan ringde 08,00. Vi var JÄTTE tröta men tog oss upp ur sängen till slut. Vi kom till stallet vid 09,30 och gjorde samma sak som på fredagen. En jätte mysig ridtur igen, blåsten en del men oj vad mysigt det var. Tog oss 3 timmar att göra klart allt, ganska snabba trotsallt.

     
Alban

 
Roland

Kommentarer
Postat av: Sarah

Nemen, den där vita kusen känner jag igen. "Små"killar, elelr vadå? ;)

2008-02-02 @ 14:09:54
URL: http://pellassarah.blogg.se
Postat av: Karin

Ahwiee; tack till dig!

2008-02-02 @ 15:38:06
URL: http://superbrajuh.blogg.se
Postat av: jcoke

Horses from hell!!! läbbiga ögon.

2008-02-02 @ 16:25:50
Postat av: Lina

Söt Alban

2008-02-02 @ 17:57:46
URL: http://nel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0