En bra dag!

Känner att jag haft otroligt lite lust till att skriva blogg på sistondet, lite lust till det mesta kanske. Men idag har det varit en bra dag, en händelserik dag. Borde prata med pojkvän innan jag skriver detta här men han är otroligt upptagen (ringer säkert snart) tror inte han hinner läsa detta innan jag pratar med honom ändå.

Idag var vi ner på shoppingrunda innan träningen, gud så skoj det var. Jag och Elin gick igenom Gina nogrant och packade på oss allt som såg det minsta intressant ut. Elin ställde sig i provhytten med mig och sörvade mig med kläder (tack Elin) och Lina, Madde, Katta och Rune stod utanför och var smakråd (tack tjejer plus Rune). Det blev en hel del godingar som fick följa med hem till mig:D Och jag tänker inte lämna tillbaka en enda sak för jag är kär i allihoppa:D

När jag kom hem så fick jag ett sms om att mina saker jag beställt har anlänt till Enviken. Cyklade upp och hämtade ut de, till min bevikelse var ballarina skorna för stora och kavajen (efter många om och men) var fel färg och passade helt enkelt inte till min klänning. De får så snällt åka tillbaka, men de röda skorna satt iaf bra, kommer få skavsår som fan men vad gör man inte för världen? Blir skavsårsplåster som gäller! Shopping är roligt okej:D

Till den saken jag borde berätta för pojkvän först (för kläder och skor börjar han vänja sig med att jag köper lite då och då) Elina har kommit med iden för någon vecka sedan om att åka som volontär till Indien för att jobba på ett barnhem. Jag blev otroligt lockad av saken, har även funderat på det själv men inte vetat var och hur. Hon hade kontakt med volontärresor och en massa information. Idag fick jag ett sms av henne, hon hade bestämt sig för att åka i september och 12 veckor framöver. Efter att hon pratat med de på volovtärresor och skulle boka snart. Jag blev jätte sugen, så fort jag kan hem gick jag in på deras sida och blev verkligen jätte på den resan. Kommer kosta 19500 + resa och försäkring. Jag ringde genast upp dem och frågade lite om saken, det verkar as bra och så skicakde han hem massa info till mig på mejlen. Nu är jag helt på, jag ser fram emot detta som sjutton. Ska som sagt prata med pojkvän först men om allt går bra så beställer vi nästa vecka:D Livet börjar ordna sig!

Kommentarer
Postat av: Jcoke

1. volovtärresor?!?!??! Vafan är det? volontär fattar jag. Men vafan är volov? VA?!?!?!?!?

2. 19 500:- (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Jag hörde att alla barn i afrika också ville åka på volontärresa för det var så billigt. plus att dom var skita sugna på indisk mat. Eller ja...mat överhuvudtaget gick bra sa dom.

2008-05-14 @ 01:24:48
URL: http://jcoke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0