Jobba eller vara ledig?

Tänker världen ta död på oss allihoppa? 06,00 är lite för tidigt, tänk att det kan vara så stor skillnat på 6 och 6,30. Men det sitter nog bara psykiskt för jag tycker om att gå upp tidigt och jag tycker om jobbet. Men får väl madrömar när jag har hela 3 heldagar och en kort dag kvar innan jag får vara lite ledig, HOPPAS jag. Det är så svårt att säga nej till jobb när man inte inte har en aning om när man får erbjudande nästa gång. Och så kanske det kommer massor av förfrågningar men någon annan får alla. Man måste ju passa på om man vill ha några pengar men å andra sidan måste man vara ledig ibland så man kan vila upp sig. Jag skulle vilja vara ledig på lördag, skulle vara jätte skönt att sitta i fågelsången och dricka lite vin och bara koppla av, men hur kan man säga nej till helgjobb? aja det är ett svårt val men det löser sig alltid, jag blir så rastlös om jag är ledig för länge också.


Studenten 2008!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0