Vuxen?

Väldigt många pratar om hur det är att ha tagit steget in i vuxenlivet, hur jobbigt det är och att man ibland vill tillbaka till den tiden när man var liten, där den största sorgen var när en leksak gick sönder.

När blir man vuxen, när tar man steget över?
Jag tycker inte det finns 4 steg el hur många nu folk räcknar med?
Barn, ungdom, vuxen, gammal?
Jag är inte ungdom och inte vuxen, jag har flyttat hemmifrån, har inte min livskärlek, ska inte börja plugga, vill inte ha fast jobb mm.
Jag är en ung kvinna el nej jag är ett gammalt barn
Jag har inte tagit steget alla förväntar en att ta
Jag gör det jag vill, jag lever ett "oseriöst" liv i mångas ögon
Jag åker på vinst och förlust, det är kanske inte vuxet nej inte i allas ögon
I mina ögon är det precis samma sak som en lek man gjorde när man var barn
Lite seriösare bara " ett gammaltbarn"
En lev, en "oseriöst" liv på egenhand
Jag älskar det, jag vill forsätta, vuxenlivet för gärna vänta ett tag.
Jag har ingen broska vuxen har jag massor av år att vara, den tiden kommer, den tiden kommer jag få nog av!

Min slutsats är väl helt enkelt; När sjutton är man vuxen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0