Min åsikt om saken

Okej gott folk

Jag har en lite fråga, el är lite upprörd över saken men destomer jag tänker på det kan jag förstå personerna i fråga.

Det är så att jag jobbar natt i nattpatrullen, åker över Grycksbo, bjurs, sågmysa.
Och på natten kan det hända lite saker som inte lika ofta händer på dagen
I natt när vi kom till Grycksbo igen, runt 01,00 kanske så var blomlårdorna som står som farthinner utanför bostadshus upp och ner. Ja ni vet vad jag menar eller hur?
Hur kul kan det vara och välta dem?
Det kostar en hel del pengar att plantera nya blommar och laga lårdorna
Plus att vi knappt kom förbi
När vi kom ner till ett lägenhetshus så hade de även vält en blomlårda som stod utanför porten, vilket jag fick lov att flytta på för att komma in. Det är inte snällt inte snällt alls

Men okej blomlårdor
Men det låg en brunsoptunna mitt i vägen, det lastbilarna åker till Pappersbruket
Var inte det lite väl onödigt?
Nog för att det är 50 väg, men hur många åker i 50 då?
Det kunde ha gått riktigt illa om inte lilla jag ställde tillbaka den

Och till min dubbelmoral nu
Jag tycker det är otroligt onödigt att göra en sån här sak, det kostar mer pengar än vad man kan tro
Och det finns folk som har lagt ner sin tid och pengar för att göra det lite fint.
Och det här är andra gången på två veckor, snälla
Men å andra sidan kan jag förstå er
Vad finns det att göra på kvällarna på sommarlovet?
Jag har alltid haft träningen mm
Men igentligen så tar komunerna bort allt som finns att göra för att spara pengar
Alltså blir det mer och mer sånt här skit
Kan man verkligen bli arg?
Jo jag skulle bli arg om jag väl såg dem, skulle vilja gå ut och säga åt dem men på något konstigt vis så är man alltid där när det händer. Kommer alltid efter att skadan har sket

Min slutsats är att jag blir otroligt arg för det är onödigt som sjutton
Men å andra sidan förstår jag dem, samhällets fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0