Åhhh

Varför kan jag inte vara en sån människa som är nöjd med ett liv i Falun?
Underbara vackre falun!
En resa efter studenten och sen skapa ett liv här hemma.
Flytta ihop med pojkvännen, fixa jobba, börja plugga
Ett liv helt enkelt
Just nu är jag så sjukt avundsjuk på alla som vill ha det livet.
Varför måste jag känna ett begär av att komma ut i världen och se mig omkring
Varför har jag en kliande känsla av rastlöshet i hela kroppen?
Ge mig lugn i min egen kropp snälla gud.

Nej jag sitter och har lite ångest
Jag har bestämmt mig för att boka min biljett idag, en ettårs biljett till Australien SJÄLV
Är jag helt DUM i huvudet?
Nej kanske inte, men varför?
Blir så tröt på mig själv ibland, vill bara kunna vara nöjd med det jag har här hemma
Ifs har jag inte så mycket här hemma, ser ju till att stöta bort allt så jag inte fäster mig för mycket
Jag har ju faktist ingen pojkvän att flytta ihop med, ingen lägenhet jag verkligen vill ha, vet inte vad jag vill plugga och finns inget jobb jag skulle nöja mig med i längden.
Så seriöst, vad sitter jag och har ångest över?
Det är det här jag alltid ha velat, vara oberoende av saker som bara spela roll i mitt överklass liv här hemma
För ja, vi lever i överklass, en sjukt stor överklass
Jag saknar enkelheten i Indien, där kläder och pengar inte spelade någon roll
Livet var enkelt och naket, nej det ljög jag, men det var inte alls som här
Enkelt, jag tar tillbaka det, Indien är inte enkelt någonstans haha
Deras religion kan ta sig i röven.

Nej nu tappade jag tråden, eller hade jag någon tråd? Nej jag har väl inte det
Förvirrad, svar JA
Men nu kan jag väl ta mig i kragen och beställa den där biljetten?

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Alla människor är olika och vissa perioder känner man just sådär. Men jag tycker du ska ut och ha dig i världen... för det vill jag också, men jag vill ändå inte sticka när jag har per.. ja du fattar. ibland är det koplicerat.

2009-06-04 @ 20:25:23
URL: http://ann-sofiepalm.devote.se
Postat av: Malin Wikberg

Tack! Känns skönt att någon säger det!! Klart att det blir 1000 gånger svårare att åka när du har något så underbart här hemma!

2009-06-04 @ 20:41:08
URL: http://mwikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0