Mattips!

OKej jag kom på världens smartaste ide, (Oj förlåt nu var jag smart igen) jag ska lägga upp lite mat tips, eftersom jag och min far har blivit kär i Coop, se Något jag verkligen rekomenderar.
 Och här kommer en av mina favoriträtter!

Lax med fetaosttäcke och gurksallad

 

4 portioner

Ugnstemperatur 225º

tillagningstid 20 minuter

Ingredienser

finns som ekologisk vara600 g laxfilé, skuren i 4 skivor
finns som ekologisk vara½ msk smör, till formen
finns som ekologisk vara200 g fetaost
finns som ekologisk vara1 dl crème fraiche
 2 krm salt
finns som ekologisk vara3 krm vitpeppar

Gurksallad:

finns som ekologisk vara50 g smör
finns som ekologisk vara1 gurka, skuren i kuber
finns som ekologisk vara1 rödlök, finstrimlad
finns som ekologisk vara2 msk senap, stark och grovkornig
finns som ekologisk vara½ citron, pressad saft
finns som ekologisk vara½ dl dill, finhackad

Servering:

finns som ekologisk varakokt potatis

= Denna symbol visar att ingrediensen finns som ekologiskt alternativ

    

Tillagning

Lägg laxen i en smord ugnsform. Blanda fetaost och crème fraiche till en slät massa, gärna i en matberedare. Salta och peppra laxen och bred ostmassan över. Tillaga i ugn cirka 15 minuter. Smält smöret i en kastrull. Rör ner gurka, lök, senap och citron. Fräs utan att det tar färg cirka 5 minuter. Blanda ner dillen. Servera laxen med den varma gurksalladen och kokt potatis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0