Tänkvärt

Jag har tänkt på en sak
Oj vad jag tänker på saken just nu förresten
Men det har inget med detta att göra

Vi alla hör väl nästan dagligen hur vuxna klagar på att vi ungdomar kör fort och ovådsamt i trafiken eller hur?
Men jag har en lite fråga till alla vuxna som klagar.
Om de sitter och kör i 120 på en 90 väg varje gång de skjusar sina barn på tex en aktivitet.
Ifrån kanske sex års ålders börjar de lixom ta in saker och ting som händer omkring dem
Hur kan dessa männskor sitta och anklaga sina och andras ungdomar för att de kör för fort?
Vad är de för jäkla förebilder? De är ju de som har lärt dem att man får köra för fort.

Jag körde lagligt hela vägen hem idag, 90 och 70 väg. Varje bil som kom ikap mig körde om så fort de fick chansen och drog iväg ur mitt synfält. Och jag kan lova ALLA var 30-40+, hallå, det är inte bara UNGDOMAR

Tänk på, du tjärnar endast 43 sek per mil om du kör i 90 istället för 80!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0