Jag har en åsikt

De har ändrat hastigheten i denna del av Sverige och duktig som jag är håller jag den. Men jag har en fråga, om jag håller hastigheten och alla andra kör om mig, hur kan personer begära att jag ska hålla hastigheten. Jag är 21 år, alltså ung, 90 % av alla som kör om mig är äldre än mig. Jag anser att dessa människor är mina förbilder, de som i mina ögon skapade detta jag lever i. De skapade inte världen, men när ett barn växer upp, skapade deras föräldrar och andra vuxna runt omkring ens värld. Så om ett barns föräldrar kör för fort under hela barnets uppväxt och när man övningskör. När man sedan har eget körkort och folk hela tiden kör om om man håller hastigheten.

Hur kan då någon anse el begära att jag ska hålla hastigheten?

Tänk på det, det är inte UNGA som kör för fort, det är "vuxna" som lär oss köra för fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0