Julbak!

Jag håller på och bakar lussekatter, julmys på hög nivå!! Pepparkaks degen ligger och väntar på att Frida ska sluta jobbet och komma hit!! Lussekattdegen står och jäser, jobbs jag lyckas med den bara, första gången jag gör den helt själv. Men det kommer iaf lukta gott även om det kanske inte smakar så himla gott haha. Det är iaf hur mysigt som helt att stå i köket och hålla på! Har gjort köttfärsås till hela hyreshuset tror jag haha, blev väldigt mycket men tänkte frysa ner matlådor så det finns om man har brottom till jobbet ell Richard till skolan någon dag, är alltid så skönt att ha lite färdigt i frysen. Och köpte två till matlåror i går så nu ska frysen fyllas. Dock blev det på vanlig blandfärs idag och inte älg, måste ju spara lite till jul, köttbullarna är iaf de godaste med älgfärs!!!

Det börjar även dra ihop dig tills jag åker till England! El det är ju en månad kvar men iaf, det närmar sig iaf!! Och jag längtar jätte mycket!!! Ska bli så himla skoj att komma väg på en kort trip!
Och på fredag får jag reda på om jag får ett till schema över jul, troligtvis fram tills den 24 jan isf, hoppas, hoppas HOPPAS! Kanske blir det sista på ett bra dag, om jag börjar plugga till våren blir det slut med det. Måste verkligen börjar fundera hur jag vill göra, vill jag börja plugga??? Det är den stora frågan. Men nu åker till baket!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0