Spontan tur

Har jag fattat det hela fel eller är själva grejen med att träna att man ska bli helt slut och svettig?

Isf har jag lyckas uppnåt det men det pinsamma är att det inte krävs mycket alltså, jag kan ut och gå 3 km och vara helt slut och svettig efteråt. Jag ska springa en halv km och vara helt urtömd, det är ju faktist hemskt. Men de påstår att man måste börja någon stans. Och om konditionen inte finns över huvudtaget gissar jag på att men får börja med en km i taget. Men hur kul är det? Inte ett dugg tycker iaf inte jag. Men å andra sidan har jag aldrig haft någon kondition och löpsteg vet jag inte ens vad det är haha. När jag håll igång som mest var jag glad om jag överlevde 3 km så om jag jobbar tillräckligt hårt och bara snubblar på mig själv 100 gånger på en löprunda borde jag ju kunna ta mig igenom 5 km så småning om!

Kanske ska sätta upp det som ett mål, mitt stora mål detta år är att kunna jobba 5 km utan att dö. Sådär ja.
Nu vet jag inte hur långt det är runt denna lilla sjö vi har här men kan inte vara mera än 2-3 km nja är nog inte mera än 2. Hur som helst är mitt första mål att ta mig runt den. Ska börja med att gå halva och springa halva, sen får blir det ökning ifrån det. Börja sakta och sen bara öka.

Kommer troligtvis tröttna innan jag har gett mig ut nästa gång, men vem bryr sig, kan ju göra ett seriöst försök iaf. Behöver ju inte springa varje gång men kan ju gå någon gång ibland iaf, snälla gud låt mig finna lusten till detta, okej? Nu är ju vårkänslorna på ingång och då borde det gå bra. Dock kommer allt pollen börja ställa till det men å andra sidan flåsar och har lika tungt att andas iaf pga ur usel kondis så borde inte märka någon skillnad förutom att jag aldrig blir bättre;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0