Ingen lyxmat

Någon mer än jag som tycker det är otroligt tråkigt att skala potatis?
Jag är iaf stolt över mig själv som har gjort en matlista för denna vecka.
Det underlättar en hel del när man väl ska laga mat, annars går jag och har ångest hela dagen över vad jag ska göra för mat. Och eftersom det är jag som står för matlagningen nu för tiden så känns det otroligt bra. Så nu mera ska mitt kylskåp alltid prydas av en matlista för varje vecka. Det är ett löfta till mig själv. Iaf i 5 veckor till tills Richard är klar med praktiken.
Idag blir det iaf rotmos med falukorv, inte särskillt lyxigt men kan ju inte göra lyxmat varje dag till min man, han skulle bli så bortskämd då.

I morgon ska jag till skolan igen, ska bli otroligt skönt att träffa lite folk igen och prata igenom uppgiften, få lite nya ideer. Hoppas även på lite bättre väder så man blir på lite bättre hurmör. Jag är inte alls på något toppen humör idag, det är bara mörkt och grått.
Snusar på tok för mycket såna här dagar, hade hoppast på en solig promenad idag igen men den tanken dog snabbt när jag vaknade.
Ska försöka få lite mera plugg gjort nu, jag och min bok är lite osams, min kropp vill göra något helt annat än att sitta mer näsan i en bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0