Fyra dagar av studier!

Nu har jag avklarat fyra dagar i skolan och min hjärna är full proppade med info. Men det är otroligt roligt att stimulera hjärnan igen. Känns konstigt i kroppen att sitta stilla så mycket men hjärnan mår toppen av detta! Får se till att komma igång med träningen igen så kommer nog kroppen må toppen också! Fyra dagar med föreläsningar och nu har jag satt tänderna i min första bok, en utav 14 denna termin. Tanke och tro heter den och än så länge är den otroligt intressant! Väntar på tre andra böker jag måste ha till denna uppgift så får helt enkelt läsa ur denna första. 335 sidor har jag att sysselsätta mig med så tror inte jag ska bli syslolös tills i morgon haha. Fick även hem två st till idag men de behöver jag inte riktigt än. Hoppas på en hög till i morgon! Det är alltså uppgift ett jag håller på med nu och en massa info och försöker lära mig allt med fronter att göra. Mycket att ta in men himla roligt! Även uppgift två har kommit men den får vänta några dagar, iaf tills efter helgen, ska försöka åstakomma något vettigt i denna uppgift först se hur det går. Komma in i tänket.

Min kärlek praktiserar på Siba, vilket betyder skumma arbetstider och lite tid med honom. Men å andra sidan har jag massa tid hemma själv med mitt plugg. Det är skönt. Tyvärr som blir det numera min uppgifta att stå vid spisen varje dag, lite ovant pga att jag blivit väldigt bortskämd med god mat serverat. Bor man men en matkunnig man så blir man lätt bortskämd, men inte alls mig emot;) Får helt enkelt ge tillbaka lite nu när jag faktist är hemma så jag kan laga middag. Går att plugga var som helst, tex i tvättstugen vilket jag tror är ett utmärkt ställe. Jag behöver lite ljud omkring mig och tvättmaskinen kommer nog göra sitt. Ska testa det nästa veckan se om det är så bra som jag tror, vem vet jag kanske är helt ute och cyklar.

Nu ska jag återgå till min bok!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0