Minisemester

Jag har haft en mini semester, gick av fredag morgon och går på ikväll så sex nätter har jag varit ledig!! Det har varit otroligt skönt. Gjorde lite småpyssel på fredagen när Richard jobbade och avslutade dagen med Richard och Svante som drack öl på rådis, själv körde jag och var nykter. Lördag blev det massa bilkörande, Pojkarna skulle spela paint bool och jag umgicks med Jessica och barnen i Mockfjärd, sen skulle de ha skjus till falun, jag åkte och träffade Erik en stund innan de skulle ner på stan för krogen. Väl nere följde jag med på rådis och sen blev det kebab och skjusa Tobbe hem till Möockfjärd. Var hemma i sängen vid 04 tiden, tröt tjej.

Söndag fick jag sova ut lite innan vi packade bilen för en resa ner till  Mjölby, blev några mils körande gör mig innan vi nådde fram till Richards pappa och Mona-lisa. Vi hade två jätte trevliga dagar där med massa saker innan vi tog bilen hem till Kära Falun igen, alltid lika skönt att vara tillbaka i Dalarna! Men vi åkte ut till Enviken på en gång för lite vin och ost med kex tillsammans med mamma och sen sov vi över där. Onsdagen begav vi oss ut i skogen för några underbara timmar, Richard fiskade med pappa på eftermiddagen medans jag och mamma gjorde blåbärspaj oh fixade mat. På kvällen blev det bilbingo i Borlänge! Första gången för Richard haha. Jag är iaf helnöjd med min semester och nu ska jag börja jobba igen vilket ska bli skönt!

Idag tog jag sovmorgon innan jag började tvätta och städa, blev hela 8 maskiner och städningen fick jag hjälp med. Dock lite kvar som ska fixas med nu har jag sovit och är redo att göra det sista samt göra rent mig själv och göra mat innan jag åker till jobbet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0