En anorlunda dag

Idag har jag inte varit kapabel att formulera meningar. Gick upp 07,00 igår när golvläggaren kom, pluggade hela dagen, sov 1½ timme på eftermiddagen innan jag åkte till jobbet. Och den natten blev inte riktigt som jag tänkt mig, tänkte att jag skulle hinna läsa igenomarbetet, göra lite ändringar och skicka iväg mail till tjejerna så att jag kunde hem och sova några timmar och sedan åka ner och plugga tillsamman med de på eftermiddagen.

Istället upptäckte vi kl 23,00 att våran larm mobil helt utan anledning bra lagt av, tro ni vi hade en pin-kod med oss? Tror ni att de inne på örjesbogården hittade koden? Nej just det, PANIK. åkte in och letade igenom allt vi kunde tänka oss och hittade tillslut en kod vilket var fel kod, med ett försök kvar hittade jag en ny, lycka utbröt när det visade sig vara rätt. Dock höll inte lyckan länge, på en gång ringde mobilen, larmcentralen hade givitvis försökt fått tag på oss i en timme, en timme hade mobilen varit död utan att vi viste om det. Vi kastade oss i bilen igen och åkte emot adressen vi fått, väl där började ett par jobbiga timmar. Ingen att ringa, ingen som kunde hjälpa oss. Tillslut sket jag i allt vad komunen säger om att det är för dyrt för att ringa prio1 bilen el ambulansen, vad sjutton skulle vi göra då? Jävla skit regler att man inte ska få använda dem. Jag fick prata med en sjuksköterska tillslut när jag hade hittat ett nummer jag inte riktigt viste vart det gick, men det fanns ju i mobilen så jag testade. Väldigt trevlig kille som hjälpte oss och bedömde att han skulle skicka ut en bil, vilket var sjukt skönt. Allt tog dock en jädrans tid, var där i över två timmar, kl 3 hade vi inte ätit och inte börjat mittenrundan som ska vara klar 4, vi låg lite efter minst sagt. Och larmen slutade inte rulla in där, nej då två timmars övertid blev det och då gav vi ändå bort några besök till hemtjärnsten.

Var hemma strax innan 9, kände att det inte var någon ide att lägga mig, skulle bara hinna sova 2 timmar innan jag skulle ner och plugga. Så jag tog en kaffe och åkte ner, drack mera kaffe och pluggade till 12,30.mÅkte hem för att sova, lyckades dock inte slappna av förens 14,00, sov iaf 4 timmar innan det var dags att hämta älsklingen ifrån jobbet. Men jag överlevde ju dagen, dock ska man aldrig planera in något dagen efter man har jobbat natt, aldrig. Det är något jag lärt mig. Så nu ska jag krypa ner i sängen igen och försöka få lite sömn innan det blir plugg i morgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0