En fredagskväll

En lite annorlunda fredagskväll kan man ju minst säga, det var länge sedan Richard jobbade helger och kvällar, han brukar ju komma hem vid 7. Och de senaste helgerna har vi alltid hittat på något, varit hos min bror el ute och tagit ett glas, umgåts med vänner. Men dag sitter jag helt själv i soffan med let´s dance på tv och min bok i knät, känns konstigt men ändå rätt skönt.

Mina semlor blev rätt bra trots allt, inte alls lika goda som farmors och lite kompakte men det var ju faktist första gången jag gjorde de. Ska nog samla ihop pengar i sommar till en matberedare så jag kan göra riktigt goda nästa år och även allt annat bröd som man kan ha nytta utav en. Det kan alltid vara bra att ha en, det är väl en sån och en symaskin jag alltid har velat ha, och symaskinen fick jag i julklapp så är en god bit på vägen haha.

Sprang upp till Magnus direkt efter att jag hade gjort klart några semlor för att bjuda honom, han är den i familjen som älsar de mest så tycket han behövde en när han är sjuk. Uppskattat var det iaf!

Resten av kvällen får bestå av tvtittande, pluggande och lite städning. All tvätt ligger fortfarande i påsen och vill bli inpackad i garderoberna så har lite att pyssla med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0