Gris organ!!

Har haft en otroligt bra torsdag med lab i skolan!! Jag älskar att skära i organ haha, massmödare nästa? På förmiddagen hade vi lite tester med EKG och andningstester, märktes att jag är allergisk om man säger så haha. var klara redan vid 11 och började inte nästa förens 13,00 så tog min cykel upp till Dala hoppet och drack kaffe med Karin! Härligt att se lite drivna människor och få en lite pratstund med hesa Karin innan jag drog tillbaka till skolan för en spännande eftermiddag! Började med en kurs i hjärt och lung räddning, sjukt roligt! Sedan blev det en gris som skulle råka ut för gala mig! Hela luftstrupen, lungor, levern, njurarna och hjärtat. Allt satt ihop och var underbart och intressant att skära sönder. Blåste upp lungorna, vilket jag är lite stol över, lite rädd för baksug var jag. En hel del gegga där inne alltså,mysigt haha. Men det är sjukt intressant och roligt att se hur alla organ ser ut i verkligenheten, få klämma och känna, och framför allt skära sönder de och se hur det ser ut inuti. Sjukt intressant och jag är otroligt glad över att jag får chansen att göra allt det!!

Sen blev det en vända på stan för att inhandla den sista presenten åt Richard, hittade vad jag sökte och nu är alla inlindade och redo för lördagen!! Känns bra faktist!

Har även forsätt med städningen här hemma, dock har ju hallen jag började med redan blivit skitig, kul? Nej inte alls.. Men har inte småplock kvar in, torkat golv så måste vänta på att det ska torka innan jag kan ställa i ordning allt! Skönt att ha det gjort iaf för i morgon komemr Richards mamma och Håkan. Och jag har en föreläsning och en del frågor att svara på så kan behöva någon timme till plugg i morgon innan jag får ta helg på riktigt och njuta av att Richard blir gubbe, hela 30 bast haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0